Saturday, January 17, 2009

Kerete Adik Aku di Calar..

Arinie adk laki aku dtg stlh kereta dia semggu dgn aku..dan spnjg keta dia dgn aku x pnah aku kuar mana2 melainkan parking je..lgpn aku p kls lbh selesa guna mtr sbb aku suka dgn cara idup aku tu..mggu lpas aku berebut parking dgn bdk umh aku..bkn aku nk dengkikn dia..tp pd aku same2 byr sewa jd sama2 blh guna kemudahan..bler aku park dlm dia park luar dan begitulah sebaliknya..lgpn spjg sem lpas aku x pnah berkira dgn dia yg sentiasa lbh even sewa sama2 byr hrga..blk dia spesel ada tv..brg2 elektrik dia semua lbh drpd org dlm rumah aku.dan aku x pernah berkira..
tp apb aku dpt pluang utk park mggu lpas..aku dpt tau dia mrh kt aku..dr cara dia..dr perlakuan dia..mngkin ini dikatakan sbg bakat aku sbg org psikologi blh menilai org even dgn melihat tingkahlaku mereka..tp pd aku xder sbb dia nk mrh sbb spt aku ktekan rumah ini kami sewa same2 xder istilah sape tua dia yg ptt diutamakn..malahan pd aku kalo tua sekalipn tp kalo perangai x pernah nk pk org lain asyik suh org pk hal dia..org mcm nie x layak utk dihormati pn..
sehinggalah pd tahap kemuncaknya arinie adk aku dtg..kami dapati keta adik dicalarkan oleh benda tajam spt kunci..malahan pakwe aku dan kwn adk aku pn ckp keta nie sengaja dicalarkan..adk aku mrh dan menyuruh aku pggl si tua tu..sbb dia je yg mnjd suspek utama..namun aku ktekan pd adik aku..'biarlah org nak buat apa pd kite,jgn kite menuduh org tanpa bukti.kite dtg drpd keluarga yg terhormat,berpelajaran,jd kite x ptt melyn manusia bodoh yg dengkikan kite'..pd aku,aku x menuduh sesiapapn mencalarkan keta adik aku..sbb aku msh tau DOSA memfitnah org..tp pd 'makhluk' yg mencalar kereta adk aku tuer ingin aku ktekan dunia nie ibarat roda,hari nie kamu berhasad dengki dgn org,satu hari nnt kamu pula akan merasa perkara yg sama dikhianati oleh org',,jd kwn2 ku sentiasalah berfikiran baik kpd sesama manusia dan memaafkan..k..

3 comments:

  1. ciannyerr...
    buat byk2 b'sabar larrr..
    bukan mudah nk puaskan hati smua org..
    sebab manusia nie berbeza..

    ReplyDelete
  2. tq bard..haah skrang nie kena byk2 bersbr..dh last sem pn umur pn dh mkin tua..biarlah org x mtang dgn usia dia janji jgn kite jd mcm tuer kan..

    ReplyDelete