Sunday, March 01, 2009

ada apa dengan cinta ekh??

sejak akhir2 nie aku sering dgr mengenai cinta..tidak kiralah mslh cinta,konflik dan mcm2 lg..ada apa dgn cinta sbnarnya ekh?dulu aku pn pnah ckp pd diri aku 'arghh aku xkan bercinta lg krn aku serik dan bosan dgn dunia hari ini yg penuh dgn tipu,noda,pergaduhan,perceraian,kecurangan dan bermcm2 lg!'..namun hakikatnya pada hari ini aku sendiri terjebak dlm dunia yg 3 thn lepas aku cuba jauhi ini..jadi sekali lg aku bertanya..ada apa dgn cinta ekh??sehinggakan aku yg dahulu berhati keras kalah dgn prinsip sendiri..
Namun aku percaya dalam dunia percintaan tuer adalah risiko yg harus aku berani hadapi..risiko tuer kalo x dtg sekarang mungkin sthn lagi,2,3,4 dan tahun2 seterusnya..hakikatnya cinta tuer lahir dari hati..maka aku sentiasa bertanya pada hati aku pasti ada sebab mengapa aku memberi ruang dalam hati aku utk cinta lelaki yang bertakhta di jiwaku ini kan?aku yakin aku sedang cuba memberi ruang pd diri aku utk berani berhadapan dgn risiko..hakikatnya ini adalah cinta pertama yg aku rasai jujur dan ikhlas yg mengajar aku byk perkara..dan aku rasa bahagia dgn perasaan ini..terima kasih ya Allah kerana mewujudkan perasaan cinta sesama manusia dlm jiwaku..semoga Kau pertemukan jdohku dgnnya krn aku bersedia menghadapi risiko yg bakal menanti..aku percaya kalo kita inginkan kebahgiaan kita perlu berusaha mendapatkannya..namun jika kebahgiaan tuer bkn milik kita..percayalah Allah mungkin mksudkan yg lbh baik utk kita..dan sekarang aku tahu ADA SESUATU DENGAN CINTA..selamat bercinta dan renung-renugkanlah..hehe

No comments:

Post a Comment